Allebei ben je druk, waardoor het niet altijd lukt om even met elkaar te zitten, om samen te kijken hoe je bepaalde zaken binnen de school op een duurzame wijze aan wilt pakken.
Er waren toch afspraken gemaakt over het opstellen van de groepsplannen? Of over de rekenaanpak om de opbrengsten binnen de school te verhogen?
Waarom gebeurt het dan nog niet? En waarom doet de ene leerkracht het wel en de andere niet?
Ga samen als duo aan de slag en kijk hoe je elkaar kan versterken. Ieder vanuit een andere positie, meer leidinggevend versus meer coachend. Hoe stem je het met elkaar af en krijg je samen het team in beweging?
De opbrengst na afronden van de cursus:
- Directeur en IB'er weten hoe ze elkaar kunnen versterken;
- Zicht op hoe je samen schoolontwikkeling op gang kunt brengen én kunt behouden;
- In staat om het team op een oplossingsgerichte wijze aan te sturen en het eigenaarschap bij leerkrachten te vergroten;
- Handvatten hoe om te gaan met weerstand binnen het team (rol, patronen, emoties).
Enkele reacties van cursisten:
“Zeer te spreken over de manier van lesgeven van de docent”
"Ik was erg geïnspireerd door de cursus"
"De trainer was inhoudelijk goed onderlegd, bracht de stof op een prettige manier en gaf voldoende ruimte voor input en uitwisseling"
Voor een uitgebreid overzicht van de onderwerpen die aan bod komen, klik hier.
Voorjaar 2021 |
Data volgen spoedig |
Alle cursusdagen zijn van 10.00 - 17.00 uur |
Duo directeur en leerkracht met speciale taken (zoals IB'er).
Minimaal 5, maximaal 8 Duo's.
Deze cursus vergt een investering van €1195 per persoon voor drie bijeenkomsten, inclusief cursusmateriaal, koffie/thee, lunch en is vrijgesteld van BTW.
Leden van TIB, PO Magazine en oud-deelnemers ontvangen €50 ledenkorting.
Bovendien ontvangt iedereen tot 1 januari 2021 €50 vroegboekkorting voor de voorjaarscursus!
Utrecht - Hogeschool Utrecht, locatie Domstad.
Totaal aantal SBU: 24 (18 contacturen en 6 uren reflectie).
drs. Berndine de Wolff, CMC
Berndine is psycholoog, arbeids- & organisatiedeskundige en gecertificeerd managementconsultant. Ze heeft ruim 25 jaar ervaring als organisatieadviseur in diverse branches. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren voor School aan Zet het model “lerende organisatie” binnen het basisonderwijs mede op de kaart gezet. Haar kracht en deskundigheid ligt in het in beweging krijgen van mensen. Ze neemt daarin de menskant en de kant van de organisatie mee. Berndine is geïnteresseerd in mensen en nieuwsgierig naar wat hen boeit, haar adviesstijl is pragmatisch en oplossingsgericht.
Vul uw e-mailadres in en ontvang onze nieuwsbrief.